To tøffe jenter setter seg et hårete mål. De er ikke skiløpere, men bestemmer seg for å gå Birkebeinerrennet 2011. Vil de klare det?


mandag 23. august 2010

Om treningssoner og intensitet

He he.. Så kommentaren din Borgny.. Så lenge jeg er i Drøbak og du i Haugesund er det vanskelig å være kategorisk på soner. Men jeg vil anta at i sone 2 bør du ha en puls på mellom 135 og 150. Du kan jo ta et par telletester underveis hvis du ikke bruker pulsklokke. I sone 2 skal du kunne holde på i 60-90 minutter kontinuerlig arbeid. Dette er bare veiledende - det viktigste er å ikke trene halvhardt hele tiden.

Kommenter på dette innlegget hvis du har spørsmål eller kommentarer. Skal jeg kjøpe staver til deg forresten, så kan Anita ta de med til neste helg? Hvor høy er du?

Henrik

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Hei!

    Kjekt med litt veiliedning på puls. Sykkelen
    måler pulsen, så nå vet jeg sånn ca hvor jeg skal holde meg. Takk for det.

    Jeg hadde blitt veldig glad dersom du fikk kjøpt staver til meg. Jeg er 163 høy. Regner derfor med at jeg må ha staver som er 135 cm. Jeg gleder meg forresten veldig til treningskmeraten min kommer.

    SvarSlett